Specialità Siciliane

Dolci

Siciliano

Italiano

Buccunetti 'i Sant' Ànciulu

' Ngredienti: pocu cchiù d'un chilu di zùccaru, 400 gr. di zùccaru raffinatu, 800 gr. di mennuli, 400 gr. di farina, 800 gr. di cucuzzata, cannella, carchi chiovu 'i garòfalu, 4 ova, 25 gr. di saimi.

I mennuli si squàdanu, si leva 'a piddùncia e si pìstanu 'ntô murtaru; è ménnuli pistati si jùnciunu quantu 750 gr. di zùccaru.

'Na para 'i jorna prima si pìgghianu 800 gr. di cucuzza longa, priparata a so' tempu sutta sali e senza simenza, e si 'ndùcica tinennula tri ghiorna 'nta acqua frisca chi si cància ô spissu. Dopu chi accussì è 'nducicata, si tàgghia a pizzudditta, si metti 'nta 'na cazzalora, juncennu 600 gr. di zùccaru, si metti ô focu e si lassa còciri.

'Sta cunserva ottinuta si mmisca ô pistatu di mennula; si junci un pocu 'i cannella e carchi chiovu 'i garòfalu, tuttu riduttu 'n pùrviri. 'Rriminari 'u tuttu pirbeni e fari padduzzi 'ranni comu pruppetti.

' A sfògghia cu chi si 'ncuddarìanu 'sti padduzzi si pripara cu 400gr. di farina, 4 tulla d'ova, 25gr. di saimi e 'na picca d' acqua. ' A sfògghia si travàgghia beni cû lasagnaturi chi si usa pî tagghiarini e havi 'a éssiri liggera assai. Cu 'sta sfògghia si fòdiranu i padduzzi già priparati chi si méttunu supra lanni cunnuti d'ògghiu e poi ô furnu a caluri mudiratu.

Dopu si pripara 'a marmurata 'ntô modu seguenti: 'nta 'na tirrina si méttunu 400 gr. di zùccaru raffinatu e 'u iancu di du' ova e si travàgghianu; dopu un pocu si junci 'n àutru iancu d'ovu e poi 'n àutru ancora e si cuntìnuanu a sbàttiri. 'A marmurata accussì priparata si stenni supra i buccunetti e chisti si mettunu 'n'àutra vôta ô furnu a caluri léggiu léggiu.

Bocconetti di Sant' Angelo

Ingredienti: poco più di un chilo di zucchero, 400 gr. di zucchero raffinato, 800 gr. di mandorle, 400 gr. di farina, 800 gr. di zuccata, cannella, qualche chiodo di garofano, 4 uova, 25 gr. di sugna.

Le mandorle si scaldano, si leva la pellicina e si pestano in un mortaio; alle mandorle pestate si aggiungono circa 750 gr. di zucchero.

Alcuni giorni prima si prendono 800 gr. di zucca lunga, preparata a suo tempo sotto sale e senza i semi del midollo, e si rende dolce tenendola tre giorni in acqua fresca, da ricambiare spesso. Dopo che così è resa dolce, si taglia a pezzettini, si mette in una casseruola, aggiungendovi 600 gr. di zucchero, si mette al fuoco e si lascia cuocere.

Questa conserva ottenuta si unisce al pestato di mandorle; si aggiunge un poco di cannella e qualche chiodo di garofano, tutto ridotto in polvere. Rimestare il tutto perbene e fare delle pallottole grandi quanto polpette.

La sfoglia con cui si avvolgono queste pallottole si prepara con 400 gr. di farina, 4 tuorli d'uova, 25 gr. di sugna e un po' d'acqua. La sfoglia si lavora bene col mattarello che si usa per le tagliatelle e deve essere leggerissima. Con questa sfoglia si foderano le pallottole già preparate che si mettono su latte unte d'olio e poi al forno a calore moderato.

Dopo si prepara la «marmorata» nel modo seguente: in una terrina si mettono 400 gr. di zucchero raffinato e le chiare di due uova e si lavorano; dopo un poco si aggiunge un'altra chiara d'uovo e poi un'altra ancora e si continuano a sbattere. La «marmorata» così preparata si stende sopra i bocconetti e questi si mettono un'altra volta al forno a calore leggerissimo.

Dolci