Specialità Siciliane

Primi Piatti

Siciliano

Italiano

Cannaruzzuna câ ricotta

'Ngredienti pi se' pirsuni: 300 gr. di farina, 4 ova, menzu chilu di ricotta frisca, 3 caddozza disasizza, 50gr. di burru, 3 cucchiara di cunserva di pummadoru, 50 gr. di picurinu 'rattatu, un mazzittu di ciàuru e sali.
'Mpastari ' a farina cu 3 ova, un pìzzicu 'i sali e carchi cucchiarata d'acqua, sinu a fàrini 'na palla chi si lassa a ripusari pi tri quarti d'ura.
'Ntô mentri travagghiari 'a ricotta 'nta 'na ciòtana, juncìricci quasi tuttu 'u picurinu 'rattatu, un ovu sbattutu e un pìzzicu 'i sali sempri 'mmiscannu.
Cu 'na ùgghia pùnciri a tanti banni i tri caddozza di sasizza, mittìrili 'nta 'na cazzalora cummigghiati d' acqua e lassàrili còciri finu a quannu l'acqua s'ha 'sciucatu tutta; ora livàricci 'u budeddu e juncìrili sminuzzati 'ntâ ricotta.
Priparari un suchittu cu 'na nuci di burru, i 3 cucchiara di cunserva di pummadoru e 'u mazzittu di ciàuru.
'Llargari ' a pasta cû lasagnaturi sinu a fàrila fina fina; ritagghiàrila a quatrati di 10 cm. di latu e fàrila còciri 'nta 'bbunnanti acqua salata. Quannu i quatrati su' cotti giusti, sculàrili a unu a unu e 'llargàrili supra 'na tuvàgghia; mittìricci a centru d'ognunu 'na picca 'i ricotta e 'ncuddariàrili in modu di fàrini cannaruzzuna.
'Mburrari 'na tìgghia, sistimàricci i cannaruzzuna, mittìricci supra supra 'u suchittu, 'na spurvirata 'i picurinu 'rattatu e scarfugghieddi di burru.
Mettiri o furnu p'un quartu d'ura.

Cannelloni con la ricotta

Ingredienti per sei persone: 300 gr. di farina, 4 uova, mezzo chilo di ricotta fresca, 3 nodi di salsiccia, 50 gr. di burro, 3 cucchiai di conserva di pomodoro, 50 gr. di pecorino grattugiato, un mazzetto di odori e sale.
Impastare la farina con 3 uova, un pizzico di sale e qualche cucchiaiata d'acqua, sino a farne una palla che si lascia riposare per tre quarti d'ora.
Nel mentre lavorare la ricotta in una scodella, aggiungervi quasi tutto il pecorino grattugiato, un uovo sbattuto e un pizzico di sale sempre mescolando.
Con un ago pungere in tante parti i tre nodi di salsiccia, metterli in una casseruola coperti d'acqua e lasciarli cuocere fino a quando l'acqua si sarà asciugata tutta; ora spellarli ed aggiungerli sminuzzati nella ricotta.
Preparare un sughetto con una noce di burro, i 3 cucchiai di conserva di pomodoro e il mazzetto degli odori.
Spianare la pasta col matterello sino a renderla sottile; ritagliarla a quadrati di 10 cm. di lato e farla cuocere in abbondante acqua salata. Quando i quadrati saranno a giusta cottura, scolarli uno per uno e allargarli su una tovaglia; mettere a centro di ognuno un po' di ricotta e arrotolarli in modo da farne cannelloni.
Imburrare una teglia, sistemarvi i cannelloni, cospargervi superiormente il sughetto, una spolverata di pecorino grattugiato e fiocchetti di burro. Mettere a forno per un quarto d'ora.

Primi Piatti